12 veckor

Dagarna går fort och bebisarna har redan hunnit bli 12 veckor.. och om några dagar blir de 3 månader!!! vart har dagarna försvunnit !?
Idag på långfredagen togs det nya bilder på pojkarna.. inte helt lätt för de är så busiga, och min kamera så långsam att de hinner alltid röra sig innan kameran tar när man själv vill ;)

Igår åkte jag med dem till Skaraborgs Kennelklubbs ringträning, inte för att börja träna utställning utan för att social träna dem. De är inte så gott om hundar här (det finns men de flesta är inte så trevliga och dem vill jag verkligen inte låta valparna hälsa på) så vi åkte istället till Håkantorp. Först tyckte dom att det var ganska så skrämmande med massa hundar (kom ca 30 st) och det var allt i från jack russel till Grand Danois... så det var verkligen varrierat. Men efter en liten stund släppte det, de morskade upp sig mycket fortare när de var ensamma än när de var med varandra. De var helt slut när vi kom hem, stannade ca 1 timma och det var mycket bra träning för de små liven.

Idag så har vi haft besök av Takida :D så söt hon är lilla fröken, och massor av skinn på näsan hade hon med, talade om för sina bröder var skåpet skulle stå ;).
Det var verkligen jätte kul att träffa henne igen och se hur mycket hon har förändrats på de 4 veckor som har gått sedan hon flyttade (gösses var det så längesen redan). Förtillfället består hon (precis som sina bröder) bara av ben verkar det som, lååånga ben och kroppen har liksom inte hunnit med att växa i samma takt ;). Men med tiden så växer hon i dem.

Har även haft en valpintressent här.. så nu har jag lite att tänka på... en jättebra familj, men de fastnade för Sparx som jag tänkt behålla... Jag tycker jätte mycket om Sabaton både hans sätt och hur han ser ut, men Sparx har något, han har liksom fastnat hos mig...

Sparx (Inflames)

Sabaton


Alla pojkarna (stora och små) ute på tomten, som ser ganska trist än så länge. Leran är inte för att gräset har dött under vintern utan de grävde ner bergvärme i höstas och det har inte hunnit växa nytt gräs än.. så ni kan ju tänka er hur fina golven är efter att valparna varit ute i lervällingen när det regnat ;)


Glad Påsk och Må väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0