Valpar på kennel Mctool´s

Återigen längesedan någon uppdatering, får skylla på den underbara sommaren och jobbet ;) har även legat sjuk i flera dagar så sitta framför datorn en längre stund har jag inte haft energi till.

För ca 1 vecka sedan var jag och besökte Monica på kennel Mctool´s som har en kull valpar efter Garretts söta dotter Tea(Bokellas Oceans Twelve). Valparna var 7½ vecka och hur söta som helst, men konstigt nog kände jag inte den minsta lust att ta med mig någon hem :-0 .. tror jag är tillfälligt vaccinerad mot valpsjuka ;). Min son däremot ville mer än gärna ha med sig den svart pigmenterade hanen hem.. han blev jätte förtjust i honom... men ingen mer valp i det här huset på några år iaf.... Sparx håller mig mer än sysselsatt med att ta reda på allt skräp som blir efter hans diverse hyss.. senast var det en DVD-skiva som fick stryka med :(

Efter tittande på och gosande med valpar och fotande så blev det en fika stund med massa hundprat (nästan bara om whippet). Konstigt att det alltid bara handlar om hundar när man träffar en annan med samma intresse ;) Jag tycker alltid att det är mycket givande att få höra om andras erfarenheter, ideer och tankar och jämföra och utbyta med mina egna.

och självklart kommer det lite bilder på de små :D

En tik och två hanar finns fortfarande till salu, är du intresserad av någon av dem kan du kontakta Monica på kennel Mctool´s gå in på www.kennelmctools.com för att få kontakt info.


Far: Ch Tappinskis French Fashion
Mor: Bokellas Oceans Twelve

De är 7½ v på bilderna.
(de är lite oskarpa och halv dåliga.. men bättre blev det inte med min kamera, och snabbt fick bilderna tas eftersom den fullkomligt ÄTER batterier)
 
Mctool´s Great Fashion


Mctool´s Swedish Fashion


Mctool´s Queen Of Fashion


Mctool´s Real Fashion


Mctool´s Runway Fashion
(OM jag skulle valt någon i kullen att ta med hem så hade det blivit denna pojke, tycker han är så fin och han kan nog bli en riktigt snygg hane i framtiden)


Mctool´s Latest Fashion


Tea med sina valpar.


Adrian och alla valparna


Och självklart satte även jag mig i valphagen en stund och gosade med de små underbara ;D (går ju inte att åka och titta på valpar utan att gosa med dem)



Tack så mycket Monica för att jag fick komma och klämma på de små lite ;), ska bli jätte kul att se hur det går för dem i framtiden.

Och snart ska jag förhoppningsvis åka upp till Årjäng och titta på den andra kullen med barnbarn till garrett på kennel Bokellas... så fort jag är frisk igen och nästa gång jag är ledig från jobbet så får det nog bära iväg.

Hoppas ni alla har det gott i sommarvärmen och hittar bra sätt att svalka er. Själv så brukar jag dirket efter jobbet hoppa i mammas stora pool och njuta...

Må väl

ps. Vi ska åka till Vilsta(eskilstuna) på den stora whippetspecialen, ska bli så kul att få se så många whippet och träffa massa andra med samma intresse. Sparx och han systrar ska för första gången ställas i valpklass 6-9 mån, spännande spännande. ds


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0