En olycka händer så lätt!

Igår kväll skadade Sabaton sin vänstra tass.
Det hände när Adrian skulle gå ut och då såg han inte att han hade Sabaton i hälarna, och när han smällde igen dörren så var Sabatons tass emellan..
Gisses vad han skrek! och Adrian med! Han blev helt förstörd över att ha råkat skada Sabaton, som är hans favvo valp i kullen! De har massa kul ihop och leker och gosar massor tillsammans.

Sabaton ville inte stödja alls på tassen så under natten fick han sova i sängen hos mig(och det kommer han få göra en tid framöver) så jag hade lite koll på honom. Och imorse hade han fortfarande väldigt ont och hade svårt att gå. Så det första jag gjorde var att ringa veterinären och tid fick jag direkt.
Domen blev tre brutna tår i vänster tassen :( precis bakom klorna.
Enligt veterinären går det inte att göra något åt brotten eftersom valpar har så mjukt skelett och växer så fort, utan de får läka ihop själva utan stöd.
Så nu ska han ta det lungt och läkte tiden är ca 6 veckor. Vi ska tillbaka för att röntga honom igen om 5 veckor för att se hur det har läkt ihop.
Hur hans framtid kommer bli vet ingen, men jag hoppas att han läker bra och att det inte blir några men efter det. Race i någon form kommer nog inte bli aktuellt för hans del misstänker jag... Men det enda jag önskar är att han kommer kunna få springa och leka som bara whippar kan. Inte alltid behöva bara vara kopplad och inte få springa pga skadan lr kvarstående smärta.

Så han får tillsvidare stanna hos oss och läka ihop och sen får jag återgå till att leta ett eget hem till honom.. men det kommer bli svårt att släppa honom för då har man haft honom så länge...

Inga 9v bilder tagna idag som ni säkert förstår.. men kanske imorgon.

Må väl

Kommentarer
Postat av: Anna

Stackars Adrian och Sabaton! Hoppas att allt löser sig med tassen och att det inte blir några bestående skador.



Kram

2010-03-11 @ 23:21:09
URL: http://barsine.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Nej vad tråkigt, det är så lätt hänt. Håller tummerna att det läker bra.

2010-03-12 @ 18:30:34
URL: http://belara.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0