Lek!

Nu är det inte många dagar kvar innan de två flickorna ska flytta. Veckorna har gått skrämmande fort sedan valparna föddes!

Har passat på att fota lite ute och inne under de senaste dagarna. Valparna har lekt ute i snön (slasket) och tycker stora världen är ganska rolig.

Valparna är även lösa lite då och då med de andra stora hundarna och Switcher ÄLSKAR att leka med sina barn! Han är så snäll och försiktig när han leker med dem, men ibland kan han bli lite överexalterad och bli lite hårdhänt men aldrig elak, så all lek sker under övervakan av mig. Dom två gamla herrarna tycker dock att valparna är ganska äckliga fortfarande och säger fula ord till dem när de är för närgågna, speciellt Holset, men han har aldrig tyckt om valpar heller. Garrett mjuknar nog snart, men han vågar inte riktigt vara nära valparna ifall Millie säger ifrån för han har STOR respekt för sin dotter sedan valparna föddes.

Dagarna tickar även ner till det att mamma Millie ska åka hem igen, och GUD så jobbigt det kommer bli att lämna ifrån sig fröken för hon har blivit en självklar del i flocken nu och man är van vid hennes små egenheter (som alla våra whippar har) och hon har verkligen fått fäste hos mig, kanske lite extra just för att hon påminner en hel del om sin pappa garrett i sättet! Men en av hennes söner kommer bo kvar hos mig!(som om ni inte gissat det redan ;) :D

Valpar i vinterlandskap ;D



Switcher med sina valpar, man kan verkligen se vem som varit dominant i nedärvning av färg och teckning i kullen ;)

familjen på promenad(längs min lilla skottade stig)


Sovrumsbus!!
Switcher visar att han faktiskt är försiktig och snäll, gissa mattes förvåning eftersom han går fram som en bulldozer i vanliga fall när han leker.



Mamma Millie måste komma och kolla läget, så han sköter sig ;)

Alla försöker komma upp i knät samtidigt ;)


Så här trött är man sedan


Nu ska jag njuta de sista dagarna som hela kullen finns var här hemma. Även om flickorna ska flytta så vet jag att jag kommer få träffa dem ofta framöver :D
Massa foton ska tas med kameran och det ska filmas med mobilen så jag har att titta på när det blir svåra stunder ;)

Må väl


2 av hanarna är ännu otingade. Är du intresserad av någon kontakta mig via mail eller telefon.
[email protected]
0704-828221

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0