Tillbaka!

Nej jag har inte lagt ner bloggen, det har bara inte funnit tid och intresse att uppdatera den på ett tag, men jag ska bättra mig.

Slutet av våren och början av sommaren var en mycket påfestande tid då garrett blev allvarligt skadad och jag var länge osäker på om han skulle överleva. kommer skriva utförligt om denna olycka i ett eget inlägg.

Under sommaren har vi varit varit på lite olika utställningar och det är dessa som jag kommer börja skriva om.

Först ut var två dagar på Tånga Hed dit kom även Vera (Lillasyster) med matte för att ställas ut på sin första officiella utställning och OJ så glad hon blev när hon såg mig, kröp nästan ur pyjamasen av lycka :D och jag var lika glad jag, för oj så fin hon är!. Första dagen var det vinthundsklubben som hade utst, Då fick Vera tyvärr VG detta pga att domaren tyckte hon gick orent på ett bakben, men det var inget vi hade sett vare sig innan lr efter. Switcher blev 3:a i öppenklass med CK. Andra dagen fick Switcher exc men ingen placering och lilla Vera fick även hon Exc :D.

Camyrra´s Lillasyster "Vera" 17 månader. Uppställd i regnet ;)


Familje bild: Vera, Sparx och pappa Switcher

Vi var även iväg till Borås och Tvååker, Switcher fick där exc och blev plac 4:a resp 3:a i öppenklass.
Även i år tog vi en tur till Whippetklubbens stora Riksspecial över 100 hanar var anmälda och bara i switcher klass 29st, vi fick ingen placering tyvärr men jag fick se många vackra hanar och några av dem har fastnat på näthinnan och kan kännas som möjliga hanar jag kan tänka mig att använda.
Senaste utställningen vi var på var Ronneby, även här var det två dagar, först var det en inoff special som whippetklubben hade. Switcher blev 2:a i öppenklassen med UK och Sparx blev oplacerad i unghundsklassen. Dagen efter var det bara switcher som ställdes och denna gången fick han "bara" VG då domaren ville ha mer drive bak... och det kan nog stämma att switcher inte tog ut steget helt då han för några veckor sedan sträckte en muskel i vänster lår.

Har även varit iväg på några Rundbane träningar med Switcher och Sparx och en av dessa gånger kom Sabaton dit! Det var jättekul att få se killen igen som nu är en stor och fin grabb, mycket lik pappa sin. Och det bästa av allt var att han mycket väl kände igen mig :D sånt värmer i hjärtat.

Camyrra´s Sabaton "Sabaton" 17 månader.


Sparx, pappa Switcher och Sabaton som pussar på pappa lite ;)

Nu när hösten står för dörren har vi inte så mycket planerat, en utställning till kanske och så förstås LC-prov i Kode i mitten av sept :)
Hoppas även att Sparx ska ta LC-licens nu under hösten, vilket inte borde bli några bekymmer då han är mycket traständ på RB(rundbana) och älskar att springa :D


Må väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0