Lite blandat

Vi går mot vår! så härligt det är att kunna gå ut en promenad i vårsolen, man känner sig liksom gladare och piggare på en gång.
Lilla Takida är fortfarande kvar, och det verkar gå troll i att hitta ett hem till henne... men om du är intresserad, tveka inte att kontakta mig. 
Holset går fortfarande framåt i sitt läkande, han till och med springer lite när han är lös på promenaderna, och han har fått bra balans igen. Han kommer nog aldrig bli helt som han var innan olyckan, men jag tror han kommer kunna leva ett bra och glatt pensionärs liv som passar en whippet.

Syskonen bus har oerhörd glädje av varandra och nytta. De leker, bysar och sover tillsammans. Alltid på språng och pigga att hänga på, de är framåt och glada, öppna. Kort sagt det är oerhört kul att de har varandra MEN för mig kan det ibland bli liiite jobbigt, då de kan få för sig att ta en brottningsmatch i sängen kl 2 på natten :/ lr varför inte börja jaga varandra på tomten kl 23 på kvällen...

Takida kan konsten att sträcka på sig regält ;)

medans Sparx visar hur liten han kan göra sig


Snygga pappa Switcher spanar

Kan ni se syskonen bus? fort går det iaf ;)


Årets första utställning är nu spikad och det blir rasspecialen i Forshaga, med dit ska Switcher, Sparx och Takida (om hon är kvar). Switcher kommer jag troligen anmäla till Lidköping med.
Jag har massa bantande av Switcher att göra innan det blir dax... han lägger väldigt lätt på sig vikt när det är vila under vintern... och speciellt denna vintern som man knappt kunnat vara utomhus längre tider.
Eller ja banta är väl inte rätt ord, för jag kommer inte minska maten utan öka motionen betydligt ;) så mao ska han bygga muskler och bränna fett, för viktminskning är inte målet.

Må väl

Nu ska jag ut i vårsolen och njuta av den under en regäl långprommis med 4 av hundarna och sedan en kortare med Holset (och en av de andra som sällskap)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0