Tänk vad kul en pinne kan vara ;)

Dagarna springer förbi men tack och lov så visar naturen små små tecken på att det faktiskt börjar närma sig våren... väntar och längtar... är innerligt trött på kyla och snö nu!

Takida är än så länge kvar, och hon letar fortfarande efter ett nytt hem.

Idag var vi på skogspromenad och syskonen bus (Sparx och Takida) fick tag i en pinne som var SÅ rolig! och de sprang runt med den en bra stund både på fältet och i skogen för ingen av dem ville låta den andre vinna, även pappa Switcher var med en stund, men jag tror han äntligen börjar bli vuxen för han övergav leken ganska snart för att istället nosa runt i godan ro.

Det går att vara två som samma pinne, både när man står still...

och när man springer


Efter ett tag fick Takida övertaget om pinnen och då började jakten.. som gick över stock och sten, in i  mellan snår och träd



En mycket nöjd Takida har återigen fintat bort brosan

Switcher lyckades äga pinnen och ledde jakten.. en liten stund iaf ;) innan barnen hans tog tillbaka den och han gav upp



Holset mår bättre och bättre, och han ska snart få börja gå med på längre promenader men jag vill hellre att han tar det lungt än att riskera ett återfall av skadan. Han har oxå hunnif fylla hela 9 år! sedan min senaste uppdatering.. de börjar bli gamla mina pojkar.. Garrett blir snart hela 10 år!
Här ligger Holset och breder ut sig mitt i soffan och har det gott.


Må väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0