Takida

Verkligen på hög tid att uppdatera bloggen om vad som har skett den senaste månaden men ffa om Takida.

Jag börjar med de två utställningar vi har varit på. Den första av den var en rasspecial i Forshaga den 24/4 och dit hade jag anmält Switcher, Takida och Sparx. Domare var Michael Wikström (Kennel Twyborn).

De båda syskonen var anmälda i unghundsklass, men oj så små(unga) de var mot de andra som gick i samma klass, Sparx blev 3:a (av 3) i sin klass och domaren tyckte han behövde mogna en hel del... vilket är helt sant för sparx ser ut som en förvuxen valp just nu ;)
Takida blev även hon 3:a (av 3) i sin klass och hon fick en jättefin kritik och belönades även med UK= Utmärkt kvalitet (ungefär som CK) och hon gillade verkligen att visa upp sig.
Bäst gick det för pappa Switcher som vann öppenklassen med UK och placerade sig sedan om BH-4.

foto: Elin Rose

Sedan deltog jag med Switcher och Takida i Bästa Par.. men där blev vi slagna av Elin och hennes två svarta på pricken lika Axracare *Grattis* gå in på http://sloughi.blogg.se för att se fler bilder från utställningen.

Foto: Elin Rose

Nästa utställning var SKK i Lidköping, dit hade jag bara anmält Switcher. Han fick Exc (excellent) i öppenklass och placerade sig sedan som 3:a i klassen men fick inget CK.

Nästa utställning för oss blir Tånga Hed. Dit har jag bara anmält Switcher.

_____________________________

Då kommer jag till den stora delen av detta inlägg.. nämligen Takida. För exakt en vecka sedan så flyttade hon till sitt nya hem hos familjen Söderberg. Och hon har flyttat över 60 mil norrut. Det var inte lätt att se henne åka för under de månader som hon har bott här så har hon blivit en viktig del i familjen.... MEN hon har fått sig en jättego ny familj och jag tror hon kommer att trivas som fisken i vattnet uppe i norrland (trots de kalla vintrarna). Förhoppningsvis kommer hon tillbaka om några år för att få en kull valpar här.
Nedan följer en bildkavalkad på lilla underbara fröken.





Denna sista bilden togs efter utställningen i Lidköping av Stefan Rose. Och den visar Takidas mycket fina rörelser.
Tack så mycket för hjälpen med att ta kort Elin och Stefan!


Det tog inte många dagar så fick jag via mail lite uppdatering om Takida och även lite bilder!




Avslutningsvis kan jag öven glatt meddela att Holset är sig själv igen! Springer, busar och leker precis som innan olyckan! och är helt utan smärtmediciner nu. Mattes hjärta kan inte vara lyckligare!

Må väl


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0