8 veckor och dax för flytt. Samt uppställningsbilder.

 
Valparna blev idag 8 veckor och det innebar flytt för 3 av flickorna. Inte helt smärtfritt (snarare väldigt) att se dem åka, jag fäster mig något oerhört vid mina bebisar och det svider regält i hjärtat när de flyttar.
Denna gången sved det mer än första vid första kullen.. tror det kan bero på att valparna är Garrett´s avkommor och att det med största sannolikhet är hans sista kull.
 
I går försökte mamma och jag ta uppställningsbilder på valparna men kvaliten på dem blev katastrofalt dålig då kameran gjorde lite som den själv ville. Så tidigt imorse fick jag hjälp av Eveline som var underbar nog att stiga upp tidigt en söndag för att hjälpa mig fota valparna innan de skulle börja flytta. Valparna var som vanligt olika samarbetsvilliga till att stå fint ;)
Tack så mycket för hjälpen Eveline! :)
 
Först ut att åka var Camyrra's Silver Legacy, hon har nu flyttat till Mariestad och ska kallas Kiwi. I nya hemmet finns dessutom en whippetkomis som heter Kida att leka med.
Hon kommer förhoppningsvis att ställas ut lite och springa LC i framtiden.
 
Nästa som åkte var Camyrra's Suddenly Silver, hon har flyttat hela vägen till Falun och kommer kallas Ezia (uttalas Etsia). Där ska hon bo med husse, och i huset finns även en kinesisk nakenhund samt 4 bichoner som tillhör andra medlemmar i hennes nya familj.
Hon kommer träna agility i framtiden men först väntar lite valpkurser.
 
Sist att åka idag var Camyrra's Silver Lining, hon har flyttat ända till Mantorp och vad hon ska kallas är inte bestämt än. I nya hemmet finns bla. whippetflickan Vinny att hitta på massa bus med.
Fröken kommer ställas ut och kanske springa lite kapp (det finns en bana inte långt från hemmet) i framtiden men först väntar valpkurs.
Önskar alla tre flickorna stort lycka till i sina nya familjer och jag hoppas få ser er snart igen!
 
 
De som inte flyttat än är:
Camyrra's Silver Prodigy, kommer flytta till Lundsbrunn nästa vecka.
 
Camyrra's Silver Surprise, kommer flytta till Älvdalen i slutet av månaden.
 
Camyrra's Astonishing Silver, ev till salu (söker ev en delägare till denna gosse, är du intresserad bör du inte bo mer än 10 mil från Vara)
 
Camyrra's Dazzling Silver, "Trazzel", ska flytta till
 
Sista bilden på hela gänget!
 
Är du intresserad av Astonishing Silver, kontakta mig via Mail eller telefon: [email protected] 0704-828221
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0