Askersund

Igår var jag och pojkarna på utställning i Askersund.. och resultatet blev av blandad kompott..
Switcher visade lite hälta något steg emellanåt enligt några vänner som tittade på och det kunde nog stämma för han hade skrapat upp ett sår på ena trampdynan 2 dagar innan. MEN detta var inget som domaren tog fasta på.. för Han blev 2:a i Öppenklassen med CK och placerades sedan som BH-4 :D
När det sen var dax för Garrett att visa sig i veteranklass så titta han på mig med en blick som sa.. om du nu så gärna vill springa runt.. gör det själv... Så hur jag än lirkade och försökte få honom att röra på sig så vägrade han gå snabbare än långsam lunk... och därför fick han bara en etta och inget pirs. Till hans försvar kan jag meddela att det var oerhört varmt och solen gassade hela tiden... och det tog hårt på hundarna att behöva pringa i värmen.

Nu laddar vi inför utställningen i Norrköping nästa helg... Men om Garrett uppvisar samma humör då så kommer jag stryka honom.. ingen ide om hunden inte vill...


Må väl


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0