Oturshund, med tur i oturen!

Idag när vi kastade lite boll med hundarna lyckades Switcher skada sig. Inget allvarligt som tur var. Men när det hände så trodde jag att det bara var att plocka in hunden i bilen och åka till första tillgängliga veterinär.. för på avstånd såg såret riktigt illa ut. Dessutom gnydde han och ville inte stötta på benet, och han ger aldrig ifrån sig något ljud om han skadar sig! Operation och lång läketid for genast in i mittt huvud. När jag kom fram med skyhög puls, såg jag som tur var att han bara hade fått en ytskada. Pälsen var bortskavd men skinnet var inte skadat, Tack och lov!
Han kommer nog få ett regält blåmärke på benet och bli svullen och vara stel några dagar men inget mer. Men det kommer nog ta lite tid innan pälsen är tillbaka.



Han är lite ynklig nu ikväll så jag gissar att han har regält ont men han går nästan utan hälta. Min stackars lille klump.

Vill inte ens tänka på hur illa det kunde ha gått!

Må väl

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Lilla stackars gubben. Tur att det inte var värre ändå, du har väl fått så du klarar dig ett tag med skadade tår och sånt elände. Har du bestämt vilken du skall behålla?

2010-04-05 @ 17:57:15
URL: http://belara.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0