Grattis Garrett 8år idag!!!

Ch AIRESCOT SILVER SENSATION "Garrett" min underbara första whippet som för alltid fått mig fast på rasen fyller idag 8år.



Han var lite svartare förr i ansiktet men åldern tar ut sin rätt och idag är han en grånad herre ;)
 

En ung Garrett 1½ år gammal


Garrett 5år (foto magic colour)


Garrett är en gosse med underbar personlighet som verkligen ser till att få sin vilja igenom fast på en väldigt subtilt sätt, och det märks när han inte får som han vill för då blir han oerhört sur! och visar det på alla sätt han kan. Han sover självklart  i sängen under täcket fast när han blir varm så går han ner i sin utvalda korg, min sons gamla insatts till barnvagnen.. och han får precis plats ;)
Han väljer ut personer som han gillar och han låter dem verkiligen veta att han gillar dem.. för då han möter dem så SJUNGER han, högt och hjärtligt.

Och hemma så är han självklart den obestrida bossen i flocken som håller de två andra pojkarna i schack. Hans tålamod är oerhört långt och han en fantastisk lekfarbror till valpar, men när han tröttnar eller någon går nära honom när han ligger under täcker då säger han ifrån ordentligt och det får alltid ett omedelbart resultat ;)

Han är pappa till 15 valpar och en av dem har cert i Norge och flertal av dem har fått CK. Jag deläger dessutom en dotter från hans senaste kull som jag ev i framtiden kommer ta en kull efter. *Planerar, drömer, planerar* ;)

Vill även skicka en grattis hälsning till hans syskon i Sverige ,Norge och Belgien, i Airesot "silver kull" efter Jason och Ocki

TUSEN TACK NENNE FÖR ATT DU GAV MIG CHANSEN OCH MÖJLIGHETEN ATT KÖPA DENNA UNDERBARA HUND!

och idag är jag lycklig ägare till 3 whippar fån Kennel Airescot


Kommentarer
Postat av: Michaela Olsson

GRATTIS till mys farbror Garrett =)

2009-04-17 @ 09:46:19
URL: http://whippetnota.blogspot.com
Postat av: Annakarin Wahlgren

Vilken härlig beskrivning av Garret, han påminner mycket om Obbsan i utseende & sätt!

Dottern Obbsan är helt underbar hund och jag kan tänka mig att hon nedärvt alla pappas bästa sidor/egenskaper.



//Annakarin

2009-11-15 @ 08:39:27
URL: http://www.ezhar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0