Norrköping

Dagen började mycket tidigt och kl 6 bar det av. I Norrköping möttes vi av halv storm och det blåste massor hela dagen med ömsom sol ömsom molningt/lite regn.
När vi gick in på utställnings området kom det en plastpåse farande över gräset och vips trodde Switcher att vi var på LC-prov.. och så fort han kom ut ur buren så vände han sig bort från ringen och gnäll-skällde ut över ängen brevid och väntade på att trasan skulle komma farande.. knas hund ;).. (hoppade en hel del upp på matte med ..)

Så när det var dax att ställa ut var Switcher laddad till tusen och hade inte alls lust att ta det lungt.. jag hade svårt att hänga med honom runt.. men domaren sa åt mig att sakta ner tempot eftersom det var för högt för för honom.. lättare sagt än gjort... Man ska ju inte "skälla" på en hund i ringen.. men hade inte direkt något annat val.. och sen lugnade han sig lite. I väntan på konkurrasen så sprang jag runt lite med honom för att han skulle bli av med lite energi... och sen var han betydligt lungare och lättare att visa. Så nu kan vi börja med resultaten från dagens utställning.

Switcher ställedes i öppenklass och den var STOR.. hela 15 hanar (tot ca 30 hanar)... och Switcher, ja han VANN och fick CK :D
Garrett var ensam i vetranklass, och idag var han på bättre humör än förra veckan och var helt med på noterna så han fick ett CK och blev BIR-vet.
I bästa hane var det många deltagare men både Garrett och Switcher blev utplockade i första omgången. Garrett fick ingen placering men... Switcher blev Bh-4 :D.
Sedan stannade vi kvar och hade en lååång väntan till BIS-vet, men det hade kunnat kvitta för vi kom in och fick gå ut direkt igen.. men en sak med Garrett förvånade mig. Han är nästan alltid ganska loj och ovillig att bjuda på sig när man ställer honom.. men när vi skulle in i BIS:et var det plötsligt en helt annan hund bredvid mig.. Jädrar vilka fina rörselser han plötsligt visade med massa drive och hållning. Undrar om det kan bero på stämningen och applåderna... lr musiken som spelades... hum.. om jag kan få det på nästa utställning.. undrar hur det kan gå då ;)

Pojkarna är inte anmälda till någon mer utställning..än.. men det finns planer på Växjö och Sjuntorp.. men allt beror på hur mycket det är att göra i skolan. Sen finns en liten fundering om att för första gången ställa på Stora Stockholm ;)

Nu ska jag ta plats bredvid mina hundar i sängen och göra som dem.. sova ;).. är helt slut.

Må väl.

Kommentarer
Postat av: Jeannette Lindblad

Garttis Pernilla till Schwitzers vinnst i Norrköping

2009-08-16 @ 23:05:29
URL: http://www.magiccolour.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0