Kennelhosta :(

Tråkiga nyheter.

Switcher har fått kennelhosta, började hosta igår och under kvällen började han få upp vitt slem och vatten :(
Han har inte direkt någon feber, men han är ändå slö och lite medtagen och hostar lite till och från. Har pratat med veterinär och det tyckte läget var lungt än så länge men att jag ska hålla koll på honom.
Vet att många hundar har fått Kennelhosta efter förra helgens utställning i Sjuntorp, så om ni var där håll koll på era hundar, kan ta upp till 10 dagar innan kennelhosta bryter ut efter smittotillfället.

Varken Garrett eller Holset visar ännu några tecken på att vara sjuka, alla tre är ju visserligen vaccinerade men trots det kan hundar bli smittade. Så jag håller tummarna för att mina gamlingar inte får det. De är ju friska och pigga men kennelhosta går hårdare åt äldre hundar. Fast man kan nog inte räkna whippet på 8-9 år som gammal ;P, de är nog mer medelålders.


Det här är faktiskt första gången jag har en sjuk hund, visst har de haft dålig mage någon gång(pga saker de ätigt)  men aldrig feber eller varit sjuk sjuk.


Må väl och hoppas era hundar gör det samma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0