Sabaton

Idag så var det med stor sorg i hjärtat som den sista valpen fick flytta hemifrån, och det var Sabaton. Han ska bo men sin nya familj i Göteborg, jag hoppas dock få se honom ofta för hans nya matte känner Takidas matte :)

Men det var verkligen inte lätt att se honom åka, och ännu svårare var det när man sedan gick in i huset igen och det bara fanns ett sött litet valp ansikte som kom i full fart och mötte en... det var mycket tuffare än jag väntat mig... och inte blev det lättare när Sparx började gå runt och gny letande efter sin bror... så det har varit många tårar under dagen... trots att jag vet att han kommer till ett bra hem där han kommer bli oerhört älskad och väl omhändertagen.

Sista bilden på Sabaton innan han åkte.. det var lite kallt ute så han spände sig en hel del ;) Idag blir dessutom de små bebisarna hela 3 månader!!! (och insåg jag att 1/4 del av året redan hade passerat!)

Sabaton 3 månader
och han kommer kallas just Sabaton av sin nya familj :)


Sabaton och sparx sovandes mellan morfar Garrett och "farbror" Holset, som ni ser har gammel pojkarna mjuknat vad gäller valparna, och de sista dagarna har de börjat leka med dem en hel del. Att sova brevid valparna har varit helt ok ett tag ;)


Jag kan även glädjande meddela att vid veterinär besöket igår konstaterade vetten att alla tår utom en (den som brottet satt mest illa till på) har läkt helt, det syntes knappt att det varit någon skada på dem, och den sista tån är på mycket god väg att bli helt läkt den med :D

Till sist vill jag önska Sabaton och hans nya familj lycka till!

Må väl

Kommentarer
Postat av: Michaela Olsson

Härligt att höra att Sabatons tass läkt så fint! Det är inte lätt att hålla dom små liven så stilla som sig bör, jag vet! Gott att alla valpar har hittat egna goa hem, även om det svider i hjärtat hos dig, det blir ju såå tomt! Varje minut har man ägnat åt som små och plötsligt har man "bara" en kvar! Ska bli skoj att följa dina bappisar i alla fall =) Kramar

2010-04-09 @ 00:46:06
URL: http://whippetnota.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0