Valparna 3 veckor.

Redan har en vecka till gått och valparna utvecklas i raketfart, varje dag händer det något nytt.
Alla har börjat få tänder så nu känns det när de nafsar i fingrarna på en ;)
Ett par av valpnarna har nu lärt sig hur man tar sig ur lådan, så snart är det valpar över allt ;)
De skäller, morrar och brottas för fullt, men engergin tar slut fort och de somnar alltid i en liten hög.


Idag fick de för första gången smaka på lite nötfärs och DET föll verkligen valparna i smaken :D

Kan avslöja att valparna kommer få "Hårdrocks" namn.. men exakt vilka väntar jag lite med att avslöja ;P

Har nu ikväll (kvällen 28/1) tagit bilder på valparna... blev inga tidigare idag för jag har inte mått så bra under dagen. Gjorde ett första försök att få några stå bilder på valparna.. men de blev inte bra alls.. valparna var trötta och är inte helt villiga att göra som jag ville ;).. de har mycket egen vilja ;D

Klicka på de små bilderna för att se dem i större format

"den mörka" (valp 1, tik)



"Tjockisen" (valp 2, hane) Tidigare kallade den röde/ljuse har under veckan fått nytt namn... han är nästan som en liten budda jämfört med de övriga i kullen och är den som är snabbast till maten och bästa platsen, kanske släkt med sin far ;)



"Pip-lisa" (valp 3, tik)



"Bläsen" (valp 4, hane)



"Junior" (valp 5, hane) Det var helt omöjligt att få en stå bild på denna gossen eller någon annan bilder med för den delen(det blev mest av klippta huvuden eller rumpor och svansar när man försökte ;)... för han var i lektagen under tiden jag fotade... och när det var hans tur för ståbild ville han sova, så han vägrade promt att stå ;) men vi gör nya försök om en vecka. På bilden nedan står han fullt beredd till språng för att hoppa på syrran framför ;)



Må väl


Ingen av valparna är tingad ännu. Så om du är intresserad av en valp, kontakta mig via mail eller telefon
[email protected]
0704-828221


Kommentarer
Postat av: Anna

De är sjukt fina Pernilla! Kommer säkerligen vilja ta med mig en hem när vi kommer på söndag, men de blir ju större. Det glömmer man lätt när de är så små och söta =)

2010-01-29 @ 11:35:48
URL: http://barsine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0