TAKIDA

Det har varit en lång och händelserik dag för valparna med biltur, veterinärbesök och utelek.
Alla valparna gick igenom besiktningen med U.A på allt, och de sa inte ett ljud varken när de fick spruta eller blev chipade. Inte en enda liten kräk blev det under bilfärden heller, de var så duktiga så bappisarna. 
Alla tre pojkarna har dessutom två kulor i sina påsar :D. Sabaton och Europe har haft det sedan de var 5 veckor... men lille Inflames har hållit mig på halster och väntade till han var lite över 7 veckor med att få ner dem.

Idag så flyttade första valpen, och det var lilla Takida. Hon är nu Skara bo och har två whippetkillar som hon delar hem med. Ska bli mycket kul att få träffa henne framöver för om allt går som det ska så kommer hon kanske få en kull hos mig i framtiden :)

Det känns jättetomt nu när hon har åkt, visserligen har jag fyra vilddjur kvar, men jag har blivit expert på att räkna till 5 de senaste 8 veckorna ;) och det märks verkligen att det är en mindre här hemma. Men jag vet att hon kommit till ett kanon hem och inget gör mig gladare.

Eftersom valparna idag är 8veckor är det ju meningen att det ska komma foton på dem.. men dagens tilltänka fotograf(min mamma) åkte och hälsade på en vännina så korten får vänta till imorgon, förhoppningsvis.
Men Takida tog vi kort på innan hon åkte. Och hon var såååå trött när vi skulle fota, alla valparna har varit helt utslagna hela eftermiddagen och det är först nu på kvällen som det är fart i dem igen, det är jobbigt att åka till doktorn ;) Men med hjälp av lite skinka så vaknade hon till liv och stod snällt.

Takida 8 veckor
och hon kommer kallas just Takida av sin nya familj





I förmiddags när solen värmde gott trots att det var -6 ute, fick valparna vara ute en god stund.






Trötta valpar, Sabaton saknas på bilden han ligger ensam i den stora korgen ;)
 

Imorgon är det nästa valp som ska flytta och det är Lillasyster.
Tur att man har några kvar att gosa med känner jag nu... ;)

Må väl


Två av pojknarna är fortfarande till salu. Är du intresserad kontakta mig via mail eller telefon
[email protected]
0704-828221

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0