KM i LC västra

I söndags åkte jag och sonen iväg med Switcher och Sparx på Klubbmästerskap som annordnades av VästraLC.
Det var en kombinerad tävling med både race (LC) och utställning.

Jag har inte helt koll på hur de räknade ut resultaten i det sammanlagda så jag tar dem var för sig ist och de placeringar mina pojkar fick.

Valparna fick prova att springa en liten sträcka på ca 100 m med en liten "bananböj" på och OJ som Sparx gillade det, han ville springa mer direkt :D. I sluträkningen blev han sedan placerad som BIF-valp 4:a (Best In Field).
Och på utställningen skötte han sig jättebra trots att LC-banan bara låg en liten bit bort. Han blev BIR-valp och sedan 2:a totalt av alla valpar i finalen(alla placerades för poängräkningen).
Switcher blev även han BIR (mycket stolt matte när far och son fick varsitt BIR) i finalen av de Licensierade hundarna blev han 5:a.
På LC:n placerade han sig som BIF-5:a av de licensierade hundarna.

Så trots lite regn och massa blåst hade vi en mycket trevlig dag, och alla 4 var helt slut när vi kom hem på kvällen ;)

Kan även rapportera att Vera (Lillasyster) har funnit sig tillrätta i sitt nya hem och hon och de andra hundarna har funnit varandra :) och självklart verkar hon trivas med nya matte och husse oxå.

Må väl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0