Lite uppdatering

Ängligen lite uppdatering av bloggen :D

Mycket har hänt sedan den uppdaterades ordentligt.

Bland annat så har Lillasyster (Era) kommit hem igen och bott här i ca 3½ vécka, men idag så flyttade hon till en ny familj som redan har 2 whippet fröknar, och jag tror hon kommer få det jätte bra där. Hennes nya matte och husse har valt att byta namn hennas tilltalsnamn till Vera, men det är ju väldigt lik det hon kalltas hittills.
Hon har fyllt huset här med massa bus och lek, så det kommer bli tomt nu när hon flyttat, för även om det är 4 hundar kvar så tog hon mycket plats.

Hon är helt fantastiskt vacker och jag har stora förhoppningar på den lilla fröken, för hon både rör sig bra och är mycket vacker att se på.
Jag önskar hennes nya matte och husse lycka till med lilla fröken och jag hoppas att de snart blir riktigt bitna av utställningmyggan så jag ofta får se fröken i ringarna framöver ;)

Förra helgen var vi på LC-prov nere i Hultsfred, det första på ca 2 år... jag hade valt att bara anmäla Switcher även om Holset fortfarande får tävla, men jag känner att han är nu 8½ år och OM något skulle hända skulle det bli mycket svårare för honom att bli bra igen eftersom han nu är såpass gammal.
När jag är iväg på LC tackar jag min lyckliga stjärna varje gång min hund kommer in hel i mål... hundarna ÄLSKAR att få springa och jag älskar att se dem spänga loss på fältet och göra det som de är födda till, men magen knyter sig varje gång i rädsla att något ska hända... vilket är en av orsakerna till att jag så sällan tävlar LC med mina hundar.
Själva resultatet var väl så där.. Swicher sprang två jämna lopp men inga topp poäng blev det, så han slutade på en delad 31:a plats av 64 startande, lite kul är att även hans kullbror Wille (ch Airescot Cyber Dragon) hamnade på exakt samma placering.

Imorgon bär det av mot Köping och Whippetspecial, och det blir sista gången för Sparx i valp klass.

Må väl


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0