Valpar väntas

Då skrämmer jag liv i bloggen igen...
Ibland blir saker inte som man tänkt sig.
Takida är nämligen dräktig och det är till 99,99% säkert att det är Garrett som är den skyldige (bla för att Sparx är kemiskt kastrierad). Eftersom det handlar om en tjuvparning vet jag inte säkert hur långt hon har gått men om man räknar att parningen skedde innan jag lämnade bort henne till min mamma innan höglöpet började (just för att det inte skulle ske någon olycka) så är hon redan minst gången 5 veckor och några dagar... och det borde stämma bra, för i slutet av förra veckan när jag var hos veterinären och fick via UL bekräftat att hon är dräktig och var då minst gången 28 dagar (eftersom det syntes hjärtslag) så borde hon idag vara minst 35-40 dagar in i dräktigheten... och efter mycket vånda fram å tillbaka om hur jag ska göra så är det bara att gilla läget och göra det bästa av situationen, bla eftersom veterinären ansåg det var väl sent att spruta henne för abort.
 
jag hoppas innerligt jag kan hitta bra varaktiga hem till dessa små överraskningar.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skicka länkar på sidor som jag kan läsa om rasen, vad man bör tänka på, träning, foder m.m.m.m =)...

2012-12-27 @ 18:32:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0