Spontan valpträff

I måndags (8/4) träffades jag och Prodies matte hemma hos Åsa (hon äger Kiwi). Och våra 4 valpar fick röja av sig tillsammans.. OJ så kul de hade! Full fart med spring och lek i flera timmar :D Och vi två benta pratade självklart massa hundprat.
Jag hade tjatat dit (mer frågat lite snällt) mina vänner Elin och Stefan... eftersom de är helt fenomenala på att ta bilder av hundar... och när jag ändå var i närheten ville jag passa på att få fina bilder på valparna. Nu var det tyvärr väldigt kallt och blåsigt ute så de uppställnings bilderna blev inte så bra... utan vi fick göra ett försök inomhus istället. Och det blev självklart (som alltid) jättefina bilder som Stefan tog (lite mörka dock men det beror på att vi är just inomhus och kameran hade ett objektiv för utomhus)
Tack Elin och Stefan för bilderna... vad skulle jag göra utan er ;)
 
Så här nedan kommer lite bilder från dagen.. först uppställningsbilderna sedan lite bus bilder.
 
Aston (Camyrra's Astonishing Silver) 11v. Denna väldigt fina pojke är till salu till rätt hem. Han ser väldigt lovande ut MEN han har ännu inte fått ner sina testiklar... han har båda, fast de ligger fortfarande kvar upp i ljumskarna... Så om du vill ha en underbar sällskapshund men kan tänka dig att ställa ut OM kulorna hittar ner, så är detta pojken för dig. Han är oerhört stabil och snäll, reagerar inte på nya saker och ställen och är betydligt lugnare än sin syster, men på alla whippetvalpars vis är han full av bus och upptåg ;)
Full vaccinerad, koppeltränad och påbörjad rumsrenhet. Van vid barn, andra hundar och bilåkning.
 
Prodie (Camyrra's Silver Prodigy) 11v.
 
Kiwi (Camyrra's Silver Surprise) 11v. Matte var värd för träffen. Tack Åsa för att vi fick komma!
 
Trazzel (Camyrra's Dazzling Silver) 11v. Som det ser ut så kommer denna oerhört söta lilla fröken stanna hos mig.. inte alls planerat men hon är så enormt lik sin far i uttryck och sätt att det inte bara går att skicka iväg henne hur som helst.
Men om rätt hem dyker upp kan jag tänka mig att sälja henne hur ont det än skulle göra.. för jag har egentligen inte tid med en valp just nu.
 
Takida (Camyrra's Takida) 3 år, 11 veckor efter att valparna föddes. Lite rund är hon med nu kan vi träna på allvar så snart är hon redo för LC och utställning igen :)
 
Mitt livs kärlek, Garrett (Airescot Silver Sensation) 12 år. Lite tunn men man kan inte begära att en gentleman på åldernshöst ska hålla sig i topp trim ;)
 
Valpbus bilder
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Hej
Måste bara säga att Trazzel e ju underbar. Vilken fin tjej!
Mvh Karin

2013-04-14 @ 10:51:21
Postat av: Fru Filosofi

Hejsan =) gud så söta =) Saknar den lilla tjejen jag hade får några år sedan. =( men men... jag letar efter whippet nu efter ha varit hundfri ett bra tag.

Har du valp kvar? =)

2013-06-26 @ 12:45:46
URL: http://frufilosofi.blogg.se
Postat av: Therese

Hej!
Kikar förbi din hemsida om att i framtiden troligtvis kunna äga en fantastisk whippet! :D verkar vara en så fin och harmonisk ras. Jättefin hemsida! Och jag måste bara säga, det händer inte ofta men när jag såg bilden och beskrivningen om Aston (Camyrra's Astonishing Silver)så blev jag helt kär! så fantastisk fin! Men gissar att han har ett bra hem idag ;) Mvh Therese

Svar: hej.
Aston bor sedan 7 år tillbaka hos min bror med familj, och är en älskad familjemedlem som ofta kommer på besök 😊
Pernilla Åhs

2020-10-22 @ 11:08:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0