Valparna 1 vecka

 
Dagarna springer verkligen iväg och valparna har redan hunnit bli en vecka gamla!
Idag har jag gjort ett försök att få individuella bilder på dem.. inte helt lätt då de är snabba på att säla/åla sig iväg ;) Så skärpan och kvaliten på bilderna varrierar en hel del.
Hanarna har fått sina riktiga namn men jag velar fortfarande lite med vad tikarna ska heta.. har så många olika förslag att jag inte riktigt kan bestämma mig ;) Kan iaf avslöja att temat på kullen är Silver. Detta för att Garrett heter Silver Sensation i stamtavlan.
Några av dem har iaf fått smeknamn som jag använder.
 
Alla hanarna är fortfarande till salu och 2 av tikarna, vilken valp som kommer till vem bestämmer jag när valparna blir lite större. Men självklart kan man meddela vilken som är ens favorit.
Är du intresserad av en valp kontakta mig via mail eller telefon:
[email protected]
0704-828221
 
Hane 1 "Lill Prinsen" (vägde länge minst i kullen men har nu kommit ikapp de andra)
Denna pojke har lite rolig färg på kroppen, för på höger sidan har han bara något enstaka brindelstreck medans på vänstra är han brindlad som "vanligt", bottenfärgen ljusnar för var dag så det ska bli intressant att se vad han får för färg i slutändan. Han har svart mask och en liten stipp på nosen samt ett litet streck på halsen med vitt, magen,  halva benen och halva svansen är vita.
Hane 2 "Biffen"
Största pojken i kullen, väger nu hela 150g mer än någon av de andra valparna. Svartbrindlad med bläs, vit krage och halva rumpan samt vita ben och vit svans. Väldigt lik sin morfar Switcher i teckning och färg.
Hane 3 "Aston"
Svartbrindlad med bläs, ser ut som han har lite svart läppstift på vänster överläpp ;) . Stor vit fläck i nacken samt en vit fläck på rumpan. Även vit på benen, magen och svansen.
Tik 1
Rödbrindel med vit bläs och vit krage. Liten vit prick på rumpan. Samt vit på mage, ben och halva svansen. Tror hon kommer få samma färg som pappa Garrett och morbor Sparx, när hon blir stor.
Tik 2
Svartbrindel med halvkrage, vit nos och en liten strip som pekar upp mellan ögonen samt en liten svart "puss" fläck på vänster sida av nosen ;). Vitt sträck över rumpan som delar av brindelteckningen. Vit på mage, tassar samt vi svans.
Tik 3
Brindel med bläs, halvkrage samt liten vitt prick på rumpan. Vit på mage, ben och svans.
Tik 4 "Lacy"
Brindel, botten färgen ljusar för var dag precis som på hane 1 ska det bli intressant att se vad hon får för färg i slutändan. Liten vit rand på nosen. Vit mage, tassar och svans. Och hon har en liten liten vit prick bredvid svansen men den tror jag kommer växa bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0